✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuha-Mu, kecantikannya, kecantikan-Mu, keindahannya, keindahan-Mu,
kekuatannya, kekuatan-Mu, kekuasaannya, kekuasaan-Mu, perlindungannya, perlindungan-Mu...

Ya Allah, jika rezeki masih di langit, turunkanlah, jika di bumi keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika jauh dekatkanlah...

Berkat waktu dhuha, kecantikan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu, kekuasaan-Mu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh..

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Katakanlah (wahai Muhammad): "Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu, dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, - (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk agamaNya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusanNya (azab seksaNya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka)." [Surah at-Taubah : 24]
Siswazah Muda ABIM (SISMA) Sabah dan ABIM Sabah, banyak mengajar aku cara memperbaiki kualiti hidup dan kualiti sebagai seorang muslimah.. :’) Aku bahagia bersama jemaah ini.. Aku semakin tau mengenai Islam.. Melalui ahli2nya, pengisian2nya.. aku dapat 1 kunci kebahagiaan.. Bagaimana untuk mengekalkan ukhuwah yang utuh.. The key is, JEMAAH.. Do all possible things together.. Solah, Usrah, Do’a, Work, and many more... The things that I do rarely at home.. Then I realize, I need to bring the changes to my home...with my family.. Now I begin, slowly.. Less is more.. Slowly is better.. I want to make my family understand first.. So then it’ll work smoothly..  (^^,)



Since I fall in love with Islam with the help of this harakah.. I start to ignore the worldly love... I try to distance myself with my BF, n now.. I already have no special feeling towards him..but my love grows stronger to Him, My Creator.. and I can focus more on my family, my study, n my jemaah.. then I feel, relief...so calm..so comfortable.. Now I know, the beautiful of Islam.. Thanks to Allah, for let me know, let me change at my young age.. :’)


Dulu aku lain, sekarang aku lain.. dan Alhamdulillah kelainan itu adalah daripada yang kurang baik kepada yang lebih baik.. Aku tertarik atas pembawaan ABIM, yang bersikap sederhana..tidak memaksa orang untuk berubah..tetapi, aku sendiri rasa keperluan untuk berubah..

Teringat kembali kata2 Umi Faridah, pandang sesuatu melalui pandangan Islam, pandangan Rasulullah, bukan melalui pandangan sesuatu kaum, jemaah atau pandangan sendiri.. Dahulu, aku ragu2 untuk mengikut mana2 jemaah Islam, atas sebab aku serba kekurangan dalam segala hal.. Namun, ABIM menerima aku seadanya dan membentuk diri aku sedikit demi sedikit.. Pendekatan sebeginilah buat aku rasa selesa dan ingin terus bersama ABIM.. :')



ABIM tidak menolak sesiapa yang inginkan perubahan, yang mahu mengenal Islam, yang mencari ilmu... ABIM menerima semua orang, tidak kira latar belakang... Dakwah itu sesuatu yang luas, dakwah untuk semua.. Dan semua orang berhak menerima dakwah.. :')

(^^,)v

0 comments:

Post a Comment




✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥ GooD GirL ♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿

My Photo
Myzra Midin
✿⊱╮♥...I want to die with my forehead on the ground; the Sunnah in my heart; Allah on my mind; Quran on my tongue; and tears in my eyes... ♥ ✿⊱╮ ♥...I was married to the Duniya - but we have now divorced. I am now engaged to the Akhirah - but my desire to marry Jannah remains. I've rejected Jahannum's proposal and now, Jahannum and Duniya keep harrassing me. Instead of calling 911 and asking for a restraining order, I called upon Allah. Duniya and Jahannum haven't been arrested, so I'm constantly living in fear, but I won't let them ruin me...♥
View my complete profile

✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥ Main Family ♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿♥✿